Ytterligare en arbetsuppgift!

Informationen nedan lades ut på Utvecklingsnämndens intranät igår. Och som framgår av texten så tycker jag att det ska bli oerhört roligt att ta mig an uppgiften. Om jag kommer att forsätta blogga? Ska fundera på det under min semester som börjar till midsommar och sträcker sig fyra veckor framåt.

Dan Hyttfors chef för utvecklingsstaben

Utvecklingsstaben kom till när utvecklingsnämnden omorganiserades. Men stabschefsfunktionen har inte varit tillsatt. Förrän nu. Dan Hyttfors, som också är chef för avdelning Support, ska leda utvecklingsstabens arbete. Dan Hyttfors (foto) Utvecklingsstabens blivande chef.

Den 1 september kommer Dan Hyttfors att börja i utvecklingsstaben.

Han behåller samtidigt sitt chefskap för avdelning Support och kommer alltså fungera som chef för två separata enheter.  Utvecklingsstaben har hittills haft förvaltningschefer som stabschefer (såväl Kerstin Malm-Andersson som Jan Blomqvist och fram till 1 september Bengt Avedal i väntan på den permanenta lösning som nu är klar).

Dan Hyttfors har jobbat länge inom utvecklingsnämnden och många känner honom väl.

Tre frågor till Dan:

Hur ser du på att bli chef för utvecklingsstaben?

- Oerhört roligt och lite av ett privilegium.

Var ligger utmaningen tror du?
- Den ligger i att samordna utvecklingsarbetet så att man hela tiden har utvecklingsnämndens gemensamma uppdrag och mål som ledstjärna.

Hur tror du ditt nya jobb går att förena med jobbet som chef för avdelning Support?
- Det är jag helt övertygad om. Dessutom ser jag en hel del synergieffekter redan nu.

Snabba fakta om Dan:

Namn: Dan Hyttfors

Född: 1949

Civilstånd: Gift, tre utflugna barn och 3 barnbarn.

Utbildning: Socionom

Karriär i korthet: Trafiklärare, socialsekreterare och olika chefstjänster i Klippans kommun, chef för Arbetscentrum (1988-2008), chef för Avdelning Support Utvecklingsnämndens förvaltning (nuvarande tjänst som nu utökas även med ansvar för utvecklingsstaben).

Intressen: träna på SATS, tennisspel, långpromenader, musik, film och barnbarnen.

Vi önskar Dan lycka till med sitt nya jobb.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0